dit verhaal is waargebeurd, iemand die ik ken heeft het meegemaakt.  het hele pesten begon al in de kleuterklas. ik was de jongste van de klas en ze vonden mij het makkelijkste doelwit, vanaf het begin mocht ik al niet met ze spelen. ondanks dat ze gemeen waren vond ik toch een meisje die heel aardig was. ik kan het me ook nog heel goed herinneren, in groep 2 was er een meisje die onder  de kleutertjes erg populair was, tijdens de pauzes ging ze me heel hard achterna rennen & aan mijn haren trekken. ze was 2 koppen groter als mij dus ik had geen schijn van kans. geen van de juffen/meesters keken naar me om. dit hele gebeuren had in groep 7 het hoogte punt bereikt. tot groep 7 werd ik nog steeds gepest, vooral door de jongens maar het was uit te houden. in groep 7 wist ik dat ik later iets met acteren/zingen  wou doen maar heb er in die tijd niets mee durven te doen, te onzeker & te bang wat ze ervan zouden denken. ik  heb het al die tijd voor me zelf gehouden, nooit iets laten merken. tot de musical in groep 8, we deden een soort audities voor de grote rollen, ik zag natuurlijk mijn kans & deed de auditie. het vond plaats in een lokaaltje & het voelde veilig.  uiteindelijk kregen we de rolverdeling te horen & ik kreeg een best grote rol. mijn klas was het er alleen niet mee eens. een aantal jongens uit de klas waren me gevolgd & vonden dat ze me een lesje moesten leren  voor het brutaal zijn. ik heb nog steeds een litteken op mijn buik van hun grandioze actie. ik heb uiteindelijk de rol afgestaan, wat was ik blij dat groep 8 voorbij was. ik  keek al uit naar mijn nieuwe school, een nieuwe start. helaas weer zonder succes. in de brugklas leek het zich allemaal opnieuw af te spelen. de pesterijen, het buitensluiten... ze hebben me depressief gekregen, op het punt gekregen dat ik er eigenlijk wou zijn. maar ik heb de eer aan mezelf gehouden & nooit iets gedaan. daar ben ik nog steeds blij om. in de 4e was ik er klaar mee, ik zat eindelijk bij leuke mensen in de klas en been een keer voor mezelf opgekomen. sinds dat moment heb  ik alles achter me kunnen laten. sommige zullen me nooit accepteren op wie ik ben maar ik ben trots op mezelf, trots op wie ik ben.

Reacties

Populaire posts van deze blog

kelvin